reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jakub 'Kubo'  Bernadic

Jakub 'Kubo' Bernadic

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mladý emigrant, ktorý počas štúdia niečo videl a konečne sa o to chce podeliť Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Kosovo I. Kapitola šiesta. WIA – zranený v akcii

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. Kapitola šiesta. WIA – zranený v akcii

„Tak poď tancovať!“ vyzve ma. „Sorry, bolí ma noha,“ vyhováram sa, lebo sa nechcem pred novou známou strápniť neschopnosťou pretaviť počuté do pohybu. A ani klamstvo to nie je, lebo vonku sa mení počasie a nohou mi šije bolesť. Slečna sa však zaujíma viac: „A čo sa ti stalo?“ „Ááále, mal som nedorozumenie so skalnou stenou v Kosove,“ zašomrem. Chyba. Počula. „V Kosove? Veď tam je tá vojna! Si tam bol? Vo vojne? Tak o tomto mi musíš porozprávať!“ rozhoduje za mňa a sadá si ku nášmu stolu. Vyberá si jednu z mojich robotníckych cigariet, zapaľuje si ju mojím zapaľovačom. Ešteže to pivo predo mnou nechá na pokoji. Rozkazuje: „No taak, rozprávaj!“

  • 2. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 663x
  • 0
Kosovo I. Kapitola piata. Životunebezpečné fotky a jazykolam

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. Kapitola piata. Životunebezpečné fotky a jazykolam

„Keď je to tak, tie zasnežené ruiny pred bazilikou nevidíš?“ napíšem do komentu pod fotku, ktorú zdieľam. V okamihu dostanem odpoveď: „Aj tak boli skôr!“ Potom strácam chuť dohadovať sa. Čo za silné presvedčenie zabraňuje ľuďom vi

  • 30. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 196x
  • 36
Kosovo I. (2010) - Kapitola štvrtá. O KFC a neuznanej rieke

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. (2010) - Kapitola štvrtá. O KFC a neuznanej rieke

"Pán kolega, mne je jedno čo ste videli a čo nie. Pokiaľ to nie je v skriptách, tak o tom učiť nebudem. Na skúške vám žiaden Biely Drin neuznám, zmierte sa s tým." Tak som prišiel na to, že neuznať je možné nielen štát, ale aj prírodné výtvory ako rieky, vodopády a vyvieračky.

  • 25. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 192x
  • 0
Kosovo I. (zima 2010) Kapitola tretia. Nákup a návšteva u Albánca

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. (zima 2010) Kapitola tretia. Nákup a návšteva u Albánca

Nemôžem zaspať. Moja predstavivosť pracuje naplno. Hneď ako zavriem oči, vidím živé obrazy toho, čo sa tu dialo. Tie sú striedané výjavmi toho, ako také niečo môže prebiehať u nás. Neviem si prestaviť, čo by som na mieste týchto ľudí robil ja. Alebo čo by robili členovia mojej rodiny, či kamaráti. Čudujem sa, že ľudia tu ostali, aspoň sa na prvý pohľad zdá, normálni.

  • 13. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 036x
  • 32
Kosovo I. - Kapitola druhá. Večera a východ Slnka

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. - Kapitola druhá. Večera a východ Slnka

Našlapujem na výčnelky v tme pod sebou a schádzam dole. Len veľmi ťažko sa plní inštrukcia "lez nohami". Strach je silnejší a rukami, ktoré majú držať lano za chrbtom napnuté, sa snažím chytať sa steny. "Nohami, do riti! Lez nohami!", komentuje zhora Martin. Veľmi pomaličky, krôčik po krôčiku zliezam stenu. Zdá sa mi, že to trvá celý deň. Asi v polke steny kričím: "Fredyyy, posvieť mi, ako ešte hlboko". Ten sa nakloní cez hranu a osvieti rímsu. Ešte polhodinu je môj najoptimistickejší odhad. Ale nemám prehľad o čase ani vzdialenosti. Keď som dosť ďaleko mimo Martinovho zorného poľa opäť sa chytám steny. Vďaka lanu v nich len končekmi prstov, čo nemá veľký efekt, takže opäť za sebou napínam lano a opieram sa naň chrbtom. Konečne začínam vidieť pod seba jasnejšie. To už cez výčnelok presvitá Fredyho svetlo. Konečne dosiahnem miesto, kde môžem oboma nohami relatívne pohodlne stáť. Rímsa. S rozklepanými kolenami prekročím skalu ku Fredymu a kričím, "lano voľné". O chvíľu už počuť svišťanie ďalších stopiek a Martin s Hudecom krátko po sebe dosadajú na rímsu.

  • 4. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 025x
  • 7
reklama
Kosovo I. - Kapitola prvá. Kultúrne šoky a hurá pod zem

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. - Kapitola prvá. Kultúrne šoky a hurá pod zem

"Daj si lano za chrbát, tak aby ti šlo popod paže. Pripažením ho zabrzdíš, keď budeš potrebovať. Lezieš len nohami, nezabúdaj." Poslúchnem som ho a snažím sa čo najlepšie urobiť čo povedal. S lanom za chrbtom a strachom v očiach nohou v tme pod sebou šmátram prvý výstupok.

  • 8. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 179x
  • 0
Kosovo I. - Prológ

Jakub 'Kubo' Bernadic

Kosovo I. - Prológ

Zrazu zhasli svetla. Miestnosť osvetľovali len plamene z piecky a z vonku doliehali okrem chladu viaceré mužské hlasy v reči, ktorej som nerozumel. Preklínal som sa za to, že som si toto vybral ako darček k narodeninám.

  • 3. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 128x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu